Boek Tom Ford 002 - Rizzoli

De provocerende Amerikaanse ontwerper Tom Ford, een mode-icoon, brengt ons zijn langverwachte tweede boek, dat de lezers meeneemt door het illustere traject van zijn luxe-imperium van een miljard dollar, opgericht in 2005.

Tom Ford, synoniem voor glamour met een hoog octaangehalte, weelderige seksualiteit en onverschrokken mode, is een iconische ontwerper wiens naamgenootlabel vrome volgers over de hele wereld heeft, van Milaan en New Delhi tot Shanghai en New York. Zeventien jaar na zijn bestverkochte debuutboek Tom Ford (2004), waarin zijn tijd als creatief directeur voor het Italiaanse label Gucci werd beschreven, is dit tweede deel een visuele ode aan het gelijknamige merk van Ford dat in 2005 werd opgericht en omvat cosmetica, brillen, herenkleding, en zijn veelgeprezen lijn voor dameskleding.

De gerespecteerde ontwerper katapulteerde zijn merk niet alleen naar de hoogste regionen van de modewereld – hij ontving lofbetuigingen van de Council of Fashion Designers of America en Time Magazine’s Best Designer of the Year – maar trok ook de aandacht van Hollywood door trouwe A-lijst fans te presenteren zoals Julianne Moore, Lauren Hutton, Pat Cleveland en Nicholas Hoult in zijn catwalkshows en reclamecampagnes. Dit prachtige boek bevat oogverblindende beelden van Ford’s kleding- en accessoiresontwerpen, modeartikelen met topmodellen zoals Gigi Hadid, Joan Smalls, Mica Argañaraz en Jon Kortajarena, en zijn kenmerkende seksueel geladen reclamecampagnes door fotografen zoals Inez & Vinoodh, Nick Knight, Steven Meisel en Mert & Marcus.

Dit boek, door Ford persoonlijk bewerkt, weerspiegelt zijn uitzonderlijke smaak en onbeschaamde sensuele esthetiek en is een echt verzamelobject voor kenners van mode, stijl en design.

Het boek is in het Engels geschreven, heeft als afmeting 28 cm x 35,5 cm en telt 444 pagina’s.

135.00

Uitverkocht

Ontdek de nieuwste trends, interieurs en exclusieve producten in onze nieuwsbrief.